Wielką zagadką były dla nas w tym roku szkolny utwory do samodzielnego opracowania.
Uczniowie w klasach 5 i 6 szkoły podstawowej otrzymali utwory do samodzielnego opracowania na tydzień przed przesłuchaniem. Zdecydowałam się na coś prostego. Na utwory z zakresu nauki w 2 i 3 roku grania na fortepianie. Ale pomyślałam, że to będzie za proste. Dodatkowo zdecydowałam się na wybór z literatury fortepianowej dla dzieci, która zawiera wstawki do improwizacji.
W II stopniu było łatwiej i trudniej wybrać utwory do samodzielnego opracowania. Musiały być krótkie, ale musiały także zawierać przynajmniej kilka elementów muzycznych do zrealizowania.
Mazurki Chopina ? Za długie...to może Grieg!!! Na niezastąpionym IMSLP znalazłam tańce norweskie Edwarda Griega na fortepian solo. Miały po kilka linijek i zawierały bardzo dużo elementów muzycznych do wyszukania. Były idealne. Dodatkową trudnością było to, że uczniowie otrzymali po jednym tańcu dzień przed przesłuchaniem.
Pomysł z wdrożeniem utworów do samodzielnego opracowania sprawdził się. Uczniowie bardzo chętnie przystępowali do wyznaczonego dla nich zadania.
Dodatkowo bardzo żywiołowo reagowali na otrzymane utwory. Padało wiele pytań i mieli wiele obaw. Jednak pozostawienie im szerokiego pola, pozwoliło wyzwolić ich nieskończoną kreatywność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz