poniedziałek, 1 maja 2017

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego.



Dominika Łasko


Nauczyciel Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej
I i II st. im. K. Lipińskiego w Lublinie.




Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r.

Cele stażu:

  • Poszerzenie zakresu wiedzy.
  • Doskonalenie własnych umiejętności.
  • Tworzenie nowych metod pracy.
  • Podniesienie poziomu pracy szkoły.
  • Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego będzie dla mnie nowym wyzwaniem, możliwością dalszego rozwoju i weryfikacją moich działań jako nauczyciela Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st.
im. K. Lipińskiego w Lublinie.
Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia, specyfikę i potrzeby szkoły, w której pracuję.
W czasie trwania stażu będę kontynuować część moich wcześniejszych założeń dydaktycznych.
Będę pogłębiać wiedzę i umiejętności służące mojemu rozwojowi, który przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły.
Szczególny nacisk położę na wprowadzenie nowoczesnych form i metod pracy z uczniami.
Moim celem będzie opracowanie i wdrożenie działań edukacyjnych rozwijających umiejętności muzyczne uczniów.
Będę dzielić się wiedza i doświadczeniem ze stażystami oraz nauczycielami kontraktowymi.
Dołożę wszelkich starań, aby nauczyciele, rozpoczynający swoją karierę pedagogiczną, doskonalili swój warsztat podczas moich lekcji otwartych. Będę aktywizować młodych nauczycieli do brania udziału w formach doskonalenia zawodowego, dzięki któremu poszerzą swój zasób umiejętności zawodowych. Istotną częścią moich działań podczas stażu będzie usprawnienie komunikacji i współpracy z uczniami i rodzicami oraz ze środowiskiem lokalnym.

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego.


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
- Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej.
- Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych.
- Współpraca z rodzicami.
Cały okres stażu
2
Doskonalenie kompetencji zawodowych.
- Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły.
- Studiowanie literatury fachowej.
- Rozwijanie umiejętności wykonawczych.
Cały okres stażu
3
Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej.
-Wykorzystywanie nowych metod pracy.
-Przygotowanie uczniów do występów publicznych: popisy, koncerty, audycje.
Cały okres stażu



§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
- Wykorzystanie podczas lekcji tabletu oraz laptopa.
- Wykorzystanie programu komputerowego Finale do tworzenia i zapisywania materiałów dydaktycznych.
- Opracowanie zbioru materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji.
- Poszerzanie wiedzy na temat nowych technologii poprzez samodzielnych rozwój – Internet.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
Cały okres stażu







§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
- Prowadzenie lekcji otwartych dla rodziców i nauczycieli.
Cały okres stażu
2
Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
- Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego.
- Opublikowanie strony internetowej, na której będą przedstawione nowe metody i formy pracy z uczniami.
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
- Udostępnianie opracowanych materiałów dydaktycznych oraz nowych metod i form pracy z uczniami innym nauczycielom.
Cały okres stażu




§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Nabywanie nowych umiejętności oraz rozwijanie własnych działań.
- Opracowanie projektu programu dydaktycznego.
- Opracowanie systemu pracy dostosowanego do stworzonego projektu programu dydaktycznego.


Rok szkolny 2014/2015


Cały okres stażu



§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych.
- Pomoc przy organizacji konkursów, festiwali pianistycznych przeprowadzanych w szkole.
Cały okres stażu
2
Rozwijanie zainteresowań uczniów.
- Wprowadzanie nowych metod edukacyjnych.
- Wykorzystywanie zasobów Internetu do rozwijania wyobraźni muzycznej uczniów.
- Pobudzanie u dzieci ich własnej inwencji twórczej.
- Rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie własnego języka muzycznego: nauka improwizacji, podstawy kompozycji.
Cały okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykorzystywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.
- Pomoc przy organizacji ważnych uroczystości szkolnych.
Cały okres stażu
2
Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji życiowej uczniów.
-Systematyczny kontakt
z rodzicami.
-Uwrażliwianie dzieci i młodzieży na trudną sytuację niektórych uczniów.
-Wdrożenie form pomocy dostosowanych do zastanej sytuacji danego ucznia.


Cały okres stażu





§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki
i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.



Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1
Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego.
- Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
- Dostosowanie skutecznych metod rozwiązywania problemów edukacyjnych.
- Współpraca z psychologiem szkolnym.
- Wymierny efekt zamierzonych działań po rozwiązaniu problemu.
Cały okres stażu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz