Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela
mianowanego ubiegającego się
o
stopień nauczyciela dyplomowanego.
Dominika Łasko
Nauczyciel
Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej
I
i II st. im.
K. Lipińskiego w Lublinie.
Data rozpoczęcia stażu:
1.09.2014 r.
Data
zakończenia stażu: 31.05.2017 r.
Cele stażu:
- Poszerzenie zakresu wiedzy.
- Doskonalenie własnych umiejętności.
- Tworzenie nowych metod pracy.
- Podniesienie poziomu pracy szkoły.
- Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Uzyskanie
kolejnego stopnia awansu zawodowego będzie dla mnie nowym wyzwaniem,
możliwością dalszego rozwoju i weryfikacją moich działań jako
nauczyciela Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st.
im.
K. Lipińskiego w Lublinie.
Mój
plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia, specyfikę i
potrzeby szkoły, w której pracuję.
W
czasie trwania stażu będę kontynuować część moich
wcześniejszych założeń dydaktycznych.
Będę
pogłębiać wiedzę i umiejętności służące mojemu rozwojowi,
który przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły.
Szczególny
nacisk położę na wprowadzenie nowoczesnych form i metod pracy z
uczniami.
Moim
celem będzie opracowanie i wdrożenie działań edukacyjnych
rozwijających umiejętności muzyczne uczniów.
Będę
dzielić się wiedza i doświadczeniem ze stażystami oraz
nauczycielami kontraktowymi.
Dołożę
wszelkich starań, aby nauczyciele, rozpoczynający swoją karierę
pedagogiczną, doskonalili swój warsztat podczas moich lekcji
otwartych. Będę aktywizować młodych nauczycieli do brania udziału
w formach doskonalenia zawodowego, dzięki któremu poszerzą swój
zasób umiejętności zawodowych. Istotną częścią moich działań
podczas stażu będzie usprawnienie komunikacji i współpracy z
uczniami i rodzicami oraz ze środowiskiem lokalnym.
Wymagania
niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania
stopnia awansu zawodowego.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie
pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania
na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. |
- Udział w pracach
komisji Rady Pedagogicznej.
- Ewaluacja wybranych
obszarów dydaktyczno-wychowawczych.
- Współpraca z rodzicami. |
Cały okres stażu |
2 |
Doskonalenie kompetencji zawodowych. |
- Aktywny udział w
różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb
nauczyciela i szkoły.
- Studiowanie
literatury fachowej.
- Rozwijanie umiejętności wykonawczych. |
Cały okres stażu |
3 |
Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i
wychowawczej. |
-Wykorzystywanie nowych
metod pracy.
-Przygotowanie uczniów do występów publicznych:
popisy, koncerty, audycje. |
Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i
komunikacyjnej.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Stosowanie technologii komputerowej w pracy
pedagogicznej. |
- Wykorzystanie podczas
lekcji tabletu oraz laptopa.
- Wykorzystanie
programu komputerowego Finale
do tworzenia i zapisywania materiałów dydaktycznych.
- Opracowanie zbioru
materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji.
- Poszerzanie wiedzy na
temat nowych technologii poprzez samodzielnych rozwój –
Internet.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi
badawczych do sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów. |
Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i
doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie
otwartych zajęć
w
szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli
kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach
wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy
i doświadczenia innym nauczycielom. |
- Prowadzenie lekcji otwartych dla rodziców i
nauczycieli. |
Cały okres stażu |
2 |
Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń,
metod i form pracy. |
- Opublikowanie w
Internecie planu rozwoju zawodowego.
- Opublikowanie strony
internetowej, na której będą przedstawione nowe metody i formy
pracy z uczniami.
- Dzielenie się wiedzą
i doświadczeniem z innymi nauczycielami
- Udostępnianie opracowanych materiałów
dydaktycznych oraz nowych metod i form pracy z uczniami innym
nauczycielom. |
Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań
edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z
oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach
nieletnich.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Nabywanie nowych umiejętności oraz rozwijanie
własnych działań. |
- Opracowanie projektu
programu dydaktycznego.
- Opracowanie systemu
pracy dostosowanego do stworzonego projektu programu
dydaktycznego.
|
Rok szkolny 2014/2015 Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności
dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Organizowanie i przeprowadzanie konkursów
szkolnych. |
- Pomoc przy organizacji konkursów, festiwali
pianistycznych przeprowadzanych w szkole. |
Cały okres stażu |
2 |
Rozwijanie zainteresowań uczniów. |
- Wprowadzanie nowych
metod edukacyjnych.
- Wykorzystywanie
zasobów Internetu do rozwijania wyobraźni muzycznej uczniów.
- Pobudzanie u dzieci
ich własnej inwencji twórczej.
- Rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie
własnego języka muzycznego: nauka improwizacji, podstawy
kompozycji. |
Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 4e
Wykorzystywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy
społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z
innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji
szkolnej. |
- Pomoc przy organizacji ważnych uroczystości
szkolnych. |
Cały okres stażu |
2 |
Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji życiowej
uczniów.
|
-Systematyczny kontakt
z rodzicami.
-Uwrażliwianie dzieci
i młodzieży na trudną sytuację niektórych uczniów.
-Wdrożenie form pomocy
dostosowanych do zastanej sytuacji danego ucznia.
|
Cały okres stażu |
§ 8
ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania
problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem
specyfiki
i
rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1 |
Opis i analiza rozwiązywania problemu
edukacyjnego. |
- Diagnoza co najmniej
dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
- Dostosowanie
skutecznych metod rozwiązywania problemów edukacyjnych.
- Współpraca z
psychologiem szkolnym.
- Wymierny efekt zamierzonych działań po
rozwiązaniu problemu. |
Cały okres stażu |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz